Table of Contents

هرساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیلات خود دانشگاه‌های کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. برای پذیرش‌ دانشجویان بین‌المللی در‌ این دانشگاه روش‌های مختلفی وجود‌ دارد که شرکت در‌ آزمون یوس یکی از آن‌ها است‌. برای کسب موفقیت در این امتحان باید منابع آزمون یوس را بیابید و آن‌ها را بادقت مطالعه کنید‌. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره منابع مهم این آزمون در اختیارتان قرار دهیم.

تاثیر انتخاب منبع درست بر موفقیت در آزمون یوس

یوس آزمونی است که توسط دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه به‌صورت مجزا در هر دانشگاه برگزار می‌شود. دانشجویان بین‌المللی با کسب نمره مناسب در این آزمون می‌توانند وارد دانشگاه‌های برتر ترکیه شوند‌‌. به‌همین دلیل، پیدا کردن بهترین منابع آزمون یوس و مطالعه آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

کتاب های آزمون یوس باید تسلط دانشجویان بر‌ مباحث را افزایش دهند و آن‌ها را برای شرکت در امتحان آماده سازند. آنچه که انتخاب منابع آزمون یوس ترکیه را مهم‌تر می‌سازد، جامع و کامل بودن این کتاب‌ها است. این منابع باید دروس موردنظر‌ را به‌طور کامل، اما ساده و خلاصه پوشش دهند و دارای تمرین‌های استاندارد باشند تا متقاضی‌ با مطالعه آن‌ها بتواند نمره خوبی در آزمون یوس کسب کند.

آزمون یوس چه سوالاتی را شامل می‌شود؟

یکی از سوالات مهم متقاضیانی که به‌دنبال منابع یوس هستند تعداد سوالات و کتاب‌های موردنیاز در این آزمون است. این امتحان دارای 80 سوال است که‌ ده درصد آن‌ها از‌ درس هندسه و مابقی مربوط به دروس ریاضی و هوش هستند. سرفصل‌های آزمون یوس برای این دروس عبارتند از:

  • ریاضی
    اعداد گویا، گنگ و مبناها، قدر مطلق، اتحادها و عبارات جبری، فاکتور گیری و کاربرد اتحادها، اصول شمارش و احتمالات، نسبت‌ها، مجموعه‌ها، توان، تابع، رادیکال، معادلات درجه اول، چند جمله‌ای‌ها، معادلات درجه دوم، اصل استقرای ریاضی، دنباله‌ها و سری‌ها، نامعادلات درجه دوم، بسط دوجمله‌ای‌ها، نامعادلات درجه سوم، ماتریس و دترمینان، مثلثات ۱، دامنه توابع خاص، مثلثات ۲، حد، اعداد مختلط، مشتق، لگاریتم، انتگرال نامعین
  • هندسه
    چندضلعی‌های منتظم،‌ متوازی الاضلاع و چهارضلعی‌های متساوی الاضلاع، زوایا، مستطیل و مربع، زوایا در مثلث، ذوزنقه و لوزی، عناصر مثلث ارتفاع، نیمساز و میانه، طول‌ها و زوایا در دایره، مثلث‌های خاص، توان، مساحت و محیط دایره، تشابه میان مثلث‌ها، وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی، ارتباط اندازه زوایا با طول اضلاع مثلث، وضعیت دایره در هندسه تحلیلی، هندسه سه بعدی و خواص اجسام آن، بردارها
  • هوش
    کلمات عبور، عملیات، رابطه شکل‌ها ، تعداد شکل روابط، سرشماره، جدول، اعداد، نمودارها، محیط و مساحت

معرفی بهترین منابع آزمون یوس

برای موفقیت در آزمون یوس باید منابع آن‌را به‌طور کامل مطالعه کنید. اغلب کتاب‌های منابع آزمون yos ترکیه به‌صورت تستی هستند که در ادامه به معرفی بهترین نمونه‌های آن‌ها می‌پردازیم:

  • منابع درس‌ ریاضی آزمون یوس
    بهترین کتاب های آزمون یوس در درس ریاضی عبارتند از: پوزا یک، متروپل دو، گالاتا و کوراک. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای دریافت منابع‌ تکمیلی با کارشناسان متروپل وزرا‌ تماس بگیرید.
  • منابع درس هوش آزمون یوس
    برای آزمون هوش بهتر است کتاب‌های پوزا، گالاتا، تاساری و تی نی تی را مطالعه کنید. این کتاب‌ها، سوالات مختلف مربوط به هوش آزمون یوس را در خود جای داده‌اند.
  • منابع درس هندسه آزمون یوس
    بهترین منابع آزمون yos ترکیه برای رشته هندسه می‌توان به کتاب متروپل، تاساری، گالاتا و… اشاره کرد که در زمینه‌ مبحث هندسه منتشر شده است.

بهترین کتاب‌های نمونه سوال آزمون یوس چیست؟

کتاب‌های نمونه سوال یکی از بهترین منابع آزمون یوس محسوب می‌شود. خرید منابع آزمون یوس که دارای نمونه سوال سال‌های قبل هستند به شما کمک می‌کند تا با نحوه طرح سوالات آشنا شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین کتاب‌های نمونه سوال آزمون یوس را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کتاب YOS Practice Exam
  2. کتاب YOS Intelligence Quantity (IQ) Practice Exams
  3. کتاب YOS Questions and Answers Between 1981 and 2018
  4. کتاب YOS Mathematics 1-with Subject Explanations and Sample Questions with Solutions

ویژگی های منابع آزمون یوس متروپل وزرا

موسسه متروپل وزرا می‌کوشد تا بهترین منابع برای ازمون یوس را به متقاضیان تحصیل در ترکیه ارائه دهد. آنچه که این موسسه را از سایر مراکز مشابه متمایز می‌سازد، کارشناسان خبره آن است که با اطلاعات کامل بهترین منابع را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کتاب‌ها و جزوه‌هایی که متروپل وزرا عرضه می‌کند دارای ساده‌ترین روش تدریس هستند و آخرین نمونه سوالات را دربر دارند. این منابع دارای درسنامه تشریحی هستند که برای فهم بیشتر سوالات به شما کمک می‌کند. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید که در کلاس حضوری آزمون یوس شرکت کنید می‌توانید با موسسه متروپل وزرا تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی درباره این کلاس‌ها اختیارتان قرار دهیم.

جمع‌بندی

آزمون یوس یکی از راه‌های ورود به برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه است. برای کسب موفقیت در این امتحان باید به منابع آزمون یوس دسترسی داشته باشید. مطالعه منابع درست به شما کمک می‌کند تا به سوالات مطرح شده در این امتحان اشراف کامل داشته باشید و نمره بالا بگیرید. برای دسترسی به بهترین منابع برای آمادگی آزمون یوس (yos) ترکیه می‌توانید به موسسه متروپل وزرا مراجعه کنید. در این مرکز علاوه‌بر عرضه کتاب‌های روز، کلاس‌های آمادگی آزمون یوس نیز برگزار می‌شود.

سوالات متداول منابع آزمون یوس

بهترین منابع آزمون یوس چیست؟

کتاب‌های زیادی برای آمادگی آزمون یوس معرفی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به متروپل، کوراک و گالاتا اشاره کرد.

برای آمادگی کامل و‌ کسب موفقیت در آزمون یوس سعی کنید که با مشاوران موسسه متروپل وزرا تماس بگیرید یا آنکه در کلاس‌های حضوری این مرکز شرکت کنید.

منابع معرفی شده در این مطلب برای تمامی رشته‌ها کاربرد دارد. شما برای قبولی در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی باید با مطالعه این منابع، نمره بالاتری را در امتحان کسب کنید.